Een bowl vol smaak

Ik heb een vrieslade vol schnitzels waarvan sommige een "buitenbeentjes" formaat hebben, die krijgen van mij een extra liefdevolle behandeling.. gisteren een paar verwerkt als Koe Loe Yuk, een van mijn favorites bij de chinees, niet een blik fruitcocktail erbij gegooid maar allemaal verse groenten en ananas, alleen de stemgember kwam uit een potje..
Voor het recept: ik kook  meestaluit de losse pols dus niet volgens recept maar ik heb de schnitzels in stukjes gesneden en in olie gebakken.. een gesnipperde ui gebakken in weinig olie, rode en groen paprika in reepjes, geconfijte gemberbolletjes in stukjes en stukjes ananas erbij, een scheutje ketjap manis, wat vijfkruidenpoeder en een flinke scheut tomaten ketchup en een half kopje water, dit even zacht laten sudderen zodat de smaken mengen.. dan binden met wat aangemaakte maizena of aardappelmeel en de schnitzelstukjes en in ringengesneden bosui er bij doen en even doorwarmen, afsmaken met zout en peper uit de molen niet meer laten koken.. je eet er gekookte basmati rijst bij:))

Reacties